איך מודדים הצלחה של קידום אתר?
אנשים מקדמים את האתרים שלכם במשך תקופה ארוכה כדי להופיע במקומות טובים יותר בתוצאות החיפוש תחת מילות מפתח רצויות, ככל שדף נמצא במקום טוב יותר כך הוא זוכה ליותר חשיפות וכניסות שלבסוף מומרות ללקוחות. קידום אתרים הוא אמצעי מפתח לעסקים רבים כדי לקדם את העסק שלהם ולהשיג לקוחות אך לעתים זה דורש זמן רב, כסף, עבודה קשה והרבה למידה. בסופו של יום, אתם רוצים לראות תוצאות, אבל מלבד התוצאות הממשיות, איך מודדים הצלחה של קידום אתר? בזה נעסוק היום.
איך מודדים הצלחה של קידום אתר?
על מנת למדוד את ההצלחה של האתר שלכם, יש לעקוב אחר כמה דברים בסיסיים בעיקר בגזרת הסטטיסטיקות. פעלו על פי שלבים אלו אם אתם לא יודעים איך לעשות זאת.
השתמשו בשירות סטטיסטיקות
בתור התחלה, בחרו שירות שמאפשר לכם לעקוב אחר התנועה באתר שלכם, השירות המועדף עלינו ועל רבים נוספים הוא Google Analytics, הוא מפורט מאוד ומספק את רוב המידע שבעל אתר רוצה לדעת על הגולשים שלו. השירות הוא חינמי והוא משתלב היטב עם מנוע החיפוש של גוגל ועם כלי מנהל האתרים של גוגל שהוא שימושי גם כן לבעלי אתרים.
לאחר שהשתלתם את הקוד שניתן לכם על ידי Google Analytics תנו לקוד לעבוד כמה ימים ורק לאחר מכן תבדקו את הנותנים שהתקבלו בימים אלו כדי לדעת איפה נמצא האתר שלכם בימים אלו וכדי שיהיה לכם למה להשוות בעתיד.
נתחו את השינויים כעבור זמן
חשוב מאוד לעקוב מדי כמה זמן ולבחון שינויים בסטטיסטיקות מכמה בחינות שאותן נפרט בהמשך. שימו לב שעבודת הקידום יכולה לקחת זמן, אתרים שרק נפתחו או כאלו שרק עכשיו התחילו לעבוד עליהם מבחינת קידום עלולים לדרוש זמן רב יותר כדי שהשינויים יופיעו בנוסף לכך שהם שינויים הדרגתיים וארוכי טווח. אלו הפרמטרים שעליהם כדאי להסתכל כדי להבין יותר טוב את השינויים בגולשים:
- כמות הכניסות לאתר שלכם ממנועי החיפוש. מן הסתם של הצלחה של קידום אתר נמדדת בכמות הכניסות – ככל שנכנסים יותר אנשים זה אומר שהאתר שלכם מופיע ביותר מקומות או במקומות טובים יותר במנועי החיפוש.
- מילות המפתח והביטויים שמהן מגיעים אנשים לאתר שלכם. אם אתם רואים ביטויים שמהן מגיעים כניסות רבות ואתם רואים שיש לכם עוד מה להשתפר מבחינת מיקום האתר, השקיעו במילים אלו והכניסות יגדלו יחד עם ההתקדמות.
- בדקו מהו מגוון מילות החיפוש שמפנות לאתר שלכם, אם אין הרבה, הגדילו את התוכן באתר שלכם והוסיפו תכנים עם מילות מפתח חשובות אחרות.
- אתרים חיצוניים – בדקו אילו אתרים חיצוניים מפנים אליכם, אם יש אתרים בולטים שמפנים אליכם בצורה יעילה, דאגו להעלות את הפעילות בהם ואת הרלוונטיות לתוכן שלהם. למשל, אם אתם רואים שאל האתרים שלכם מפנים מפורום מסוים שעוסק בתחום האתר שלכם, כתבו תכנים במיוחד לגולשים באתר הנ"ל כדי להכניס עוד גולשים ממנו ולהעלות את חשיבות האתר שלכם בעיני הגולשים.
- רשתות חברתיות – אם אין כניסות לאתר שלכם מהרשתות החברתיות, חשבו על פתיחת דף פייסבוק לאתר או לעסק שיפנה לאתר שלכם.
- נתחו שינויים חריגים בכניסות ונסו להבין מה גרם להם לקרות, למשל אם כל יום ראשון יש כמות כניסות רבה יותר לאתר שלכם נסו להבין למה זה קורה דווקא ביום ראשון ואיך לשפר את זה.